czwartek, 15 listopada 2012

Żuk -samochód PRL

Jedną z popularniejszych i najciężej pracujących odmian Żuka była wersja pickup, czyli A11. Pod maską pracowany dwa rodzaje silników znanych z samochodów Warszawa: dolnozaworowy M-20 oraz górnozaworowy S-21.Srzyniowe żuki świadczyły nieocenione usługi w wielu branżach. Auto to najchętniej służylo w rolnictwie, ale również korzystali z niego ogrodnicy oraz kamieniarze. Boczne burty były uchylane, tak aby ułatwić załadunek. Wszystkie elementy burty były wykończone drewnem. Z pośród całej żuczej rodziny – A11 posiadał największą ładowność, która wynosiła ok. 950kg. Żuki tak mocno wpisały się w krajobraz PRL-u, że dziś dobrze zachowane egzemplarze są bezcennym nabytkiem scenografów filmów.



źródło: pasjonatprl.wordpress.com/

1 komentarz:

  1. Jeśli ktoś szuka materiałów z historii, to zapraszam na stronę - prace z historii. Strona często aktualizowana.

    OdpowiedzUsuń